Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Ηλεκτρικά αεροπλάνα: το μέλλον των πτήσεων

Καθώς τα πολλά υποσχόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα και αυξάνονται, το ίδιο αυξάνεται και το ενδεχόμενο εμφάνισης ηλεκτρικών αεροπλάνων.


Τα αεροσκάφη αυτά, των οποίων οι κινητήρες θα είναι πολύ πιο αποδοτικοί, αξιόπιστοι και ήσυχοι από τους κινητήρες εσωτερικής ανάφλεξης, θα μεταμορφώσουν τις πτήσεις στο μέλλον -εάν βέβαια λυθούν κάποια προβλήματα.

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι τρεις με τέσσερις φορές καλύτεροι από τους κινητήρες εσωτερικής ανάφλεξης σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των ελίκων. Η αξιοπιστία των ηλεκτρικών κινητήρων είναι «ίσως 10 με 20 φορές μεγαλύτερη αυτής των συμβατικών κινητήρων,» όπως ισχυρίζεται ο Brien Seeley, πρόεδρος του οργανισμού Comparative Aircraft Flight Efficiency (CAFE), μίας ανεξάρτητης υπηρεσίας δοκιμών πτήσεων.

Δεδομένου ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες μπορούν να είναι μέχρι και 95% αποδοτικοί -συγκριτικά με το 18-23% που είναι οι συμβατικοί κινητήρες- πρακτικά αυτό σημαίνει πως αποβάλλουν πολύ λιγότερη ενέργεια σε μορφή θερμότητας. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζονται την ίδια ποσότητα ψυχρού αέρα, όπως χρειάζονται οι κινητήρες εσωτερικής ανάφλεξης -ένα από τα μεγαλύτερα θέματα των αεροπλάνων, που ευθύνεται σε σημαντικό βαθμό για τη μείωση της απόδοσης των κινητήρων.

Λόγω της αυξημένης απόδοσής τους, οι ηλεκτρικοί κινητήρες θα είναι πιο αθόρυβοι. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον Seeley, ο στρατός ήδη κοιτάει προς αυτή την κατεύθυνση. «Οι στρατιωτικοί εργολάβοι επενδύουν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στην έρευνα για μη επανδρωμένα ηλεκτροκινητήρια αεροσκάφη.»

Όσο πιο αθόρυβα θα είναι τα αεροσκάφη, τόσο πιο κοντά στο σημείο προορισμού θα μπορούν να φτιάχνονται τα πολιτικά αεροδρόμια, αφού δεν θα ενοχλούν τους κατοίκους.

Από την άλλη, όσο μειώνονται τα ορυκτά καύσιμα στα αεροπλάνα, τόσο πιο μεγάλο είναι το όφελος για το περιβάλλον. «Έχουμε το θέμα της κλιματικής αλλαγής, το θέμα της ποιότητας του αέρα από τα καυσαέρια και το θέμα της ενεργειακής αυτονομίας,» πρόσθεσε ο Seeley.

Η Αχίλλειος πτέρνα

Η αχίλλειος πτέρνα, εντούτοις, των ηλεκτρικών αεροσκαφών είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Τα αεροσκάφη πρέπει να μην έχουν τεράστιο βάρος για να μπορούν να πετούν, αλλά οι μπαταρίες είναι γνωστό πως είναι εξαιρετικά βαριές λόγω της ποσότητας της ενέργειας που περιέχουν. Ως αποτέλεσμα, πολλοί μηχανικοί και επιστήμονες υλικών πειραματίζονται με ριζοσπαστικά αεροσκάφη και σχέδια, καθώς και με καινούργια, ελαφριά υλικά.

«Βλέπουμε εξαιρετικά σχέδια ανεμόπτερων, με λόγο ώσης 70 προς 1, που μπορεί να μειώσει σημαντικά το ποσοστό της δύναμης που απαιτείται, και τεχνικές κατασκευής υπερ-ελαφρών ανθρακικών ινών, που σημαίνει πως ακόμα και οι πιο μέτριες μπαταρίες θα μπορούσαν να βγάλουν μία πτήση 100-200 μιλίων,» τόνισε ο Seeley.

http://news.pathfinder.gr

Related Posts with Thumbnails